"Kevin Ayers"
"Kevin Ayers"
Butterfly Dance
автор:
Kevin Ayers
жанры: psychedelic, singer-songwriter
альбомы: Shooting At The Moon
- Текст
- Открытка с текстом
Everything you do is true as long as you believe it And everything you say is play and that's how you should treat it And everyone is high until there's something makes them low That's when you should stay, that's not the time to go No, no, no, no, no, no That's when you should stay and let your love just flowLady lady won't you come here quick This whisky and wine is making me sick I want you now and I don't t care why You crazy beautiful butterfly And it could take all night to get a single thing right It could take all day to find something to say Ask me a question and I'll tell you a lie Ask me another, I'll spit in your eye Don't like to leave you but I know I can't stay So just keep lovin' in your butterfly way And it could take all night to get a single thing right It could take all day to find something to say Too much and too many things on my mind Can't make a story of things I can't find Rock and roll music playin' in my head Gonna keep on dancin' till I drop down dead It could take all night to get a single thing right It could take all day to find something to sayLady lady won't you come here quick Cause these evil drugs are makin' me sick I want you now and I don't care why You crazy beautiful butterfly And it could take all night to get a single thing right It could take all day to find something to say Magical margaret You know you're so high above You fill my head with music My heart with love And it could take all night to get a single thing right It could take all day to find something to say Magical margaret.... Magical butterfly
Kevin Ayers and The Whole World “Shooting At The Moon” 1970 – как и другие альбомы музыканта, своеобразная «шкатулка с секретом», где есть много удивительного и неожиданного. Много психа и «свободной формы», решенных в традициях Барретовского Pink Floyd, но на исполнительском уровне, близком к King Crimson. Буквально во втором треке возникает объемный коллаж с радиопомехами в духе Revolution №9 Битлз. Орган Бедфорда часто звучит похоже на Nice, многие вкусные аранжировки, чувствуется – тоже от него. Любопытна игра юного Олдфилда, у которого даже психоделические куски заточены под будущий Tubular Bells. Плюс к этому вполне себе Кентерберийский сакс, иногда играющий в унисон с фендер-пиано. Кроме того, в альбоме есть две симпатичные босса-новы, немного перегруженные аранжировкой и финальный смурной вальсок с длинными шлангами в конце. Можно слушать много раз, снимая слой за слоем… (canterbury)